Центр гуманної педагогіки

З 2014 року на базі Херсонської початкової школи № 7 рішенням вченої ради комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія непереривної освіти» створено Херсонський обласний ресурсний центр гуманної педагогіки.

Основні задачі Центру – впровадження і поширення ідей гуманної педагогіки в практику; науково-методичний супровід процесу реалізації особистісно-гуманного підходу в освітній процес; організація науково-дослідницької, інноваційної і проектної діяльності.

Щоб реалізувати поставлені задачі, визначено напрями діяльності: організація семінарів, конференцій, фестивалів, майстер-класів, підготовлення методичних матеріалів з досвіду роботи педагогів; координація спільної роботи освітніх установ, педагогів і батьківської громадськості, втілення ідей гуманної педагогіки у практику.

Щороку колектив проводить семінари, майстер-класи для педагогів міста і області що до впровадження ідей особистісно-гуманного підходу до дитини в освітньому просторі.

Херсонська початкова школа № 7 як база Херсонського обласного ресурсного центру гуманної педагогіки проводить майстер-класи, семінари, тренінги для педагогів міста та області.

Актуальними  є теми майстер-класів, семінарів «Морально-духовне виховання як пріоритетний напрямок роботи закладу в сучасних умовах», «Основи особистісно-гуманного підходу в освітньому процесі», «Впровадження ідей Ш.Амонашвілі в практику навчальних закладів».   

Щороку педагоги коллективу беруть участь у Всеукраїнських Читаннях
з Гуманної Педагогіки, що проходять у м. Києві в Національному педагогічному університеті ім. М. П. Драгоманова; відвідують авторські семінари Ш. О. Амонашвілі.

Тут педагоги формують педагогічне мислення, отримують філософське уявлення про Дитину, Учителя, Школу.

Тут вони зростають як Особистості, тут вони розуміють, в чому полягає їхня Свобода.

Цікавий досвід роботи з впровадження «Школи інноваційних технологій», яка працює в Херсоні для педагогів дошкільних закладів.

Педагоги, які визначили для себе тему самоосвіти, відвідують майстер-класи, тренінги, щоб впроваджувати цю тему, підходи, ідеї у своїй діяльності. Створюється клуб однодумців, які зацікавлені у розширенні знань, умінь, навичок з даної теми. Заклад, який приймає колег, розробляє цикл заходів, під час підготовки та проведення до яких зростає мотивація; мобілізуються внутрішні сили, колективстає командою, у кожного учасника є можливості відчути «хвилину слави», він отримує власний цінний досвід і зростає професійно. Херсонська початкова школа № 7 є опорним закладом з впровадження гуманної педагогіки.

Тому однією із зустрічей стала тема «Особистість. Ключові орієнтири
у формуванні освітнього простору».

Неможливо опанувати гуманну педагогіку, стати гуманним педагогом без перечитування класиків педагогіки, знання психологічних закономірностей розвитку дитини.

Тому нами проведено цикл майстер – класів: «Сузір’я педагогічних ідей на засадах гуманної педагогіки», «Інтегрований урок – шлях цілісного сприйняття учнями навколишнього світу (з використанням творчоїс падщини Василя Сухомлинського)

Організовані та проведені зустрічі для інших категорій учасників освітнього процесу: молодих педагогів, керівників, студентів, де показували світ дитинства, світ особистості в контексті реалізації Концепції Нової української школи, яка по своїй суті базується на ідеї гуманістичного підходу в освіті та ідеї дитиноцинтризму, який є ключовим у гуманній педагогіці.

План роботи

Херсонськогообласногоресурсного центру гуманної педагогіки

на 2020-2021н.р.

https://school7.ks.ua/wp-content/uploads/2021/01/plan-oblasnogo-resursnogo-czentru-2020-2021-n.r..docx

Діяльність Херсонського обласного ресурсного центру

гуманної педагогіки: реалії та перспективи

https://school7.ks.ua/wp-content/uploads/2021/01/diyalnist-hersonskogo-oblasnogo-resursnogo-czentru-gumannoyi-pedagogiky.docx

«Кожна дитина повинна бути щасливою»

Ці слова О. В. Сухомлинського стали лейтмотивом семінару–практикуму « Розвиток життєвої компетентності особистості в освітньому просторі сучасного закладу», який відбувся 21 вересня на базі Херсонського навчально-виховного комплексу № 7. 
        Директор закладу Поперечнюк І.В. радо привітала присутніх І Всеукраїнської науково – практичної конференції «Розвиток життєвої компетентності особистості в умовах освітніх трансформацій: виховний, психологічний, інклюзивний виміри» та розповіла гостям про структуру закладу, його традиції, комфортні умови , в яких здобувають освіту вихованці комплексу, участь у Всеукраїнських експериментах « На крилах успіху» та «Технології особистісно зорієнтованого навчання у класах загальноосвітніх шкіл та групах дошкільних закладів зі змішаним фінансуванням, утворених за бажанням громади». Інна Вікторівна повідомила, що на базі комплексу створено Обласний ресурсний центр з Гуманної педагогіки та Херсонський Координаційно – тренінговий центр оп « На крилах успіху». 
На семінарі були присутні: Л. О. Семеновська – доктор педагогічних наук, професор кафедри загальної педагогіки та андрагогіки Полтавського національного педагогічного університету ім. Короленка, А. В. Ткаченко – доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогічної майстерності та менеджменту Полтавського національного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка., І. О. Січко – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти Миколаївського національного університету ім. В.О. Сухомлинського, О.С. Соколовська – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти Миколаївського національного університету ім. В. О. Сухомлинського, Гончар Н. – кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик Хмельницької гуманітарно – педагогічної академії, К.В. Волик – методист методичного кабінету при управлінні освіти, національний тренер НУШ, В. В. Примакова – професор, завідувач кафедри теорії та методики виховання, психології та інклюзивної освіти КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», директори закладів освіти України. 
    Гості були запрошені доторкнутися до особистості Вихованця і Учителя. Вони побували на « Толоці» у 1 класі, де класний керівник Кирпиченко О.Є. з вихованцями спланувала роботу початку дня і діти подарували сонячну енергію своїх долоньок присутнім. У другому класі учитель Піддубна Н.С. з дітьми виконували логічні вправи зі словами та реченнями і формували навички здорового способу життя.             Гості із задоволенням виконували вправи з нейробіки. У світ досліджень і дива занурилися разом із вчителем Чепель І.В. діти 3 класу і розповіли про незвичайні властивості води. Приємним сюрпризом для всіх було зарядження води побажаннями дітей. Заряджену водичку запропонували випити всім присутнім. Вихованці 4 класу і їх класний керівник Тонконог Т.В. доторкнулися до краси українських національних оберегів, склали тексти-описи про квітку з українського віночка. Кожна дитина свій оберіг – квітку із побажаннями подарувала гостям. 
Діти комплексу творчі у всьому. У музичному привітанні «Всім серцем любіть Україну свою» вони довели, що є патріотами нашої країни, рідного міста.
Психолог Зозуля О.А. провела психологічний тренінг « Приховані ресурси для розвитку особистого зростання» з ментальними картками.
       Заступник директора Коча І.А. запропонувала майстер-клас « Майстерня добра» на якому гості проявили творчість по виготовленню листівок до свята освітян.
По завершені заходу відбувся круглий стіл, де присутні обмінялися думками та побажаннями.
           Взагалі упродовж семінару панувала атмосфера доброзичливості, щирості, відвертості, щастя. Дякуємо за отриманий позитив усім учасникам !
   8 лютого 2018 року Херсонський навчально-виховний комплекс №7, на базі якого працює обласний ресурсний центр гуманної педагогіки, зустрічав гостей з закладів дошкільної освіти області, що увійшли до всеукраїнського експерименту з гуманної педагогіки. Педагоги комплексу Михайлова К.А., Ібайдуллаєва І.М., Абдурашитова Д.В., Зозуля О.А. вразили гостей високою професійною майстерністю, умінням створити атмосферу радості, захоплення, здивування, добра і теплоти, затишку і любові. Пишаюся своїм колективом, який знаходиться у постійному професійному пошуці, особистісному зростанні, бажанні щодня нести свою любов дітям, які є сенсом нашого педагогічного життя. Щиро дякую колегам із Херсонської академії неперервної освіти Комінарець Т.В., Киричук Т.В., Туркот Т. І., які просувають ідеї гуманної педагогіки, надихають нас на подальший творчий пошук, підтримують нас та не шкодують теплих слів в оцінці нашої роботи та захоплення від наших вілвертих, безпосередніх, талановитих и добрих діточок. Дякую нашим гостям, які поділилися своїм цікавим досвідом. Впевнена, що все це буде на користь ДИТИНІ!
«Гуманна педагогіка - це педагогіка, яка приймає дитину такою, яка вона є, погоджується з її природою і проголошує природодоцільність в якості вищого закону» «Гуманна педагогіка - це педагогіка, яка приймає дитину такою, яка вона є, погоджується з ї…